10 Ağustos 2012 Cuma

Şiir'in demi ramazan

Şiirindemi bu aralar çaya su ya hasret. Yarab Kavuşturan ramazana şükür, bir bakmışız 10 gün kalmış, vucudu dinlendirme ibadedi şehri ramazan da arada karışıyorum kalabalıklara, hiç gitmediğim bir lokantaya gidiyor iftar yapıyorum, davet edildiğim sofraları şereflendiriyorum, şehri ramazan ucup giderken. dönüp bakıldığında o zamandan bu zaman kalan bir kaç kelimeyle özetlemek istedim .

Dün gece bir şehir lokantasına gittim oturdum. Hemen karşıma çalışmaktan yüzü kararmış bir işci abimiz oturdu. Yarabi şükür binbir şükür dedi, adamın yorgunluğu her halinden üstünden başından belliydi, ama ama en iyi şartlara sahip insanlardan daha neşeli daha mutluydu. Tekelimeyle anladımki en kıral sofra bizim sofraydı, derken masanın diğer kısmına yaşlı bir dayı otura bilirmiyim dedi buyrun dedik. Oturur oturmaz masaya bir tez canlılık örneği gösterek sularımızı doldurdu aman dayı dedik biz dolduruz yok dedi ben dolduracam bu sevap bana ayit olmalı dedi. Derken havadan sudan muhabetlere başlandı, yok yağmur yağmıştı yok burda yağmadı, şu sıcaklar bu geceler derken ezanı şerif okumaya başladı ve bir gün daha bir iftar sofrasına yüreği pırıl pırıl selama ve merhabaya en layık sıradan insanlarla yapmanın mutluluğuyla lokantadan çıktım, ilerliyordumki masama oturan işci abi ve dayı köşede çay içiyorlardı gel gençç çay ikram edelim dediler ve hiç tanımadığım ve tanışmadığım bu iki kişinin sıcak samimiyetiyle ikram edilen çayı yudumladım.

İşte şimdi Şiirin demi dedim, dayı gülümsedi yazarmısın evladım dedi, yok dayı dedim, şiirin demi aklıma geldi dedim, diğer işci abi şiirle yok tu sanırım ilgilsini çekmedi.

Dayı içten bir ah çekti ve ahh ah dedi, şu kaldırımların dili olsa da konuşsa nice şiirler yazardı, nice fetihler nice nice güzel nicede kötü olayları yüklü bu kaldırımlarda dedi.

Beliki dayının içi doluydu sohbet koyulaştıkça koyulaşıyordu, sohbeti için teşekkür ederek müsade istedim,  iskenbeden kalktım yavaş yavaş eve ilerlededim,

Bir akşam ve ramazan sofrasında şiirin demine vermiş olduğum uzun aradan sonra zaman zaman kısa yazıları yazmaya karar verdim. Dün akşam böyle geçti  Bu gün cuma ve mubarek gün hafta sonuna ramak kala,

Saygılar sevgiler şiirin demi yeniden buralarda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder